Як зазначається в інструктивно-методичному листі МОНУ від 04.10.07 № 1/9-583 «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади»: не всі батьки спроможні оволодіти спеціальними знаннями, навичками, вміннями щоб правильно здійснювати навчально-виховний процес в умовах сім'ї та послідовно розвивати своє педагогічне мислення.
· охоплення дошкільною освітою дітей мікрорайону, які не відвідують дошкільні навчальні заклади;
· надання фахової допомоги батькам у питаннях виховання та навчання дітей, залучення батьків до активної співпраці;
· формування усвідомленого батьківства в родинах, позитивних установок у спілкуванні з дитиною.
Підходи до співпраці ДНЗ з сім’ями вихованців здійснюються за принципами:
Робота з батьками здійснюється відповідно до розділу річного плану ДНЗ.
В цьому розділі визначені форми та зміст роботи дошкільного закладу з батьківською громадою.
Взаємодія педагогів дошкільного навчального закладу з батьками дітей розпочинається з моменту першої зустрічі, у рамках педагогічного супроводу періоду адаптації малюків. Для успішного співробітництва педагогів із батьками використовуються різноманітні форми взаємодії:
Матеріали в батьківських центрах постійно поповнюються, змінюються педагогами, відповідно до життя дошкільного закладу (групи) та планів роботи.
Консультації та інформаційні листки, підготовлені педагогами, відповідають запитам батьків, потребам часу, вимогам сучасної дошкільної освіти.
Для правової просвіти батьків оформлені тематичні папки. Для здійснення зворотного зв’язку з родинами працює «Скринька побажань», «Запитуйте-відповідаємо».
З метою визначення ступеню задоволеності батьків якістю наданих освітньо-виховних послуг та умов перебування дітей в дошкільному закладі проводиться анкетування, тестування, співбесіди.
В дитячому садку спланована та проводиться робота по забезпеченню якісної організації та проведення фізкультурно-оздоровчих і спортивно-масових заходів, свят, розваг, змагань. («Тато, мама і я – спортивна сім’я».) Ці заходи зближують батьків та педагогів, приносять задоволення дітям, сприяють взаєморозумінню підвищенню рівня освітнього процесу в ДНЗ та родинах.
Добре зарекомендувала себе така форми взаємодії з батьками як участь в оформленні виставок ( моделювання з паперу, техніка квілінгу, солоного тіста, природного матеріалу), організація фотовиставок, фото вернісажів, це дає змогу кожній родині проявити ініціативу, самостійність, творчість та вигадку.
Однією з колективних форм роботи є робота батьківського комітету.
Батьківський комітет закладу створений та діє у відповідності до Примірного Положення про батьківські комітети (раду) ДНЗ, затвердженого наказом Міносвіти і науки, молоді та спорту України від 26.04.2011 року № 398, опікується організаційно-господарськими питаннями, питаннями оздоровлення, харчування дітей, захисту їх прав та іншими.
Робота батьківського комітету спланована і проводиться у відповідності до плану дошкільного закладу №3 на поточний рік.
Загальні батьківські збори в ДНЗ №3 проводяться двічі на рік, проходять при активній участі батьків. В їх проведенні використовуються активні форми роботи: елементи тренінгу, консіліуми, мозковий штурм та інш.
Протоколи батьківських зборів ведуться, в них зазначена кількість присутніх, питання, які заслуховувались, та виступи. Рішення зборів конкретні, з зазначенням терміну виконання та відповідальної особи.
Матеріали батьківських зборів оформляються в папки та зберігаються.
В основу взаємодії ДНЗ і сім’ї покладено партнерство і співробітництво, які дозволяють вирішувати більшість проблем, що стоять перед адміністрацією і батьківською громадою по створенню оптимальних умов для всебічного розвитку дітей.
Травень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |