• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Освітня лінія "Дитина у природному довкіллі"
Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» має на меті формування доступних дитині дошкільного віку уявлень про природу планети Земля та Всесвіту, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля.

Збагачення уявлень вихованців ДНЗ про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи реалізується в дошкільному закладі через різні виді діяльності: заняття, ігри, пошково-дослідницьку діяльність, спостереження, трудову діяльність, екскурсії, бесіди, проектну діяльність та в повсякденному житті.

Особливу увагу педагоги закладу приділяють створенню розвивального середовища, яке б сприяло розвитку в дошкільників природничої компетентності, вмінню спостерігати, аналізувати, цікавитись, берегти, турбуватись, передавати враження, розвивати у вихованців творчі здібності.

Так як дошкільний навчальний заклад №3 «Веселка» багато років є базовим по екологічному вихованню (керівник Соловйова Д.М.), то пошуково-дослідницька діяльність в природі набуває особливого значення.

З цією метою в кожній віковій групі дитячого садка створено та обладнано природничі центри, оснащення яких відповідає програмовим, віковим та особистісним вимогам дошкільників. Мешканцями центрів є кімнатні рослини, різноманітні тварини. Діти з задоволенням спостерігають за їх життям, радіють їх зростанню та відповідально ними опікуються.

Календарі природи, розташовані в природничих осередках, відповідають віку дітей та вимогам програми. Завдяки їм діти слідкують за перебігом пір року, днів тижнів та діб, помічають результати довготривалих спостережень за сезонними змінами, наприклад, зміни в тривалості дня, відлітанні та прильоті птахів тощо.

Педагогами кожної вікової групи складена система організації дослідницької діяльності, яка передбачає дослідження вихованцями живої і неживої природи через короткотривалі та довготривалі досліди. Велику активність та зацікавленість вихованці ДНЗ проявляють в дослідах з повітрям, водою, ґрунтом, піском, вагою, теплом і холодом, світлом, пристосуванням живих організмів до навколишнього середовища тощо.

Активізуючи пізнавальну діяльність дітей через залучення вихованців до дослідів, педагоги дитячого садка розвивають в них спостережливість, логічне мислення, формують пізнавальний інтерес до природи, усвідомлення причинно-наслідкових зв'язків, активно підтримують їх прагнення самостійно висловлювати свої судження і робити висновки.

Щоденне планування та проведення спостережень в ранкові години, на прогулянці в першу та другу половину дня сприяють збагаченню дитячих уявлень про сезонні зміни в природі, погодні умови, встановленню зв’язків між природними явищами і погодою, між діяльністю людей та станом природи. Спостереження, які є складовою навчальних екскурсій, забезпечують безпосередній контакт дітей з об’єктами природи, в наслідок якого в дошкільників формуються реалістичні уявлення про об’єкти і явища природи та зв’язки між ними. Екскурсії в природу роблять життя вихованців цікавішим, допомагають краще орієнтуватися в довкіллі. Завдяки прекрасній зеленій території дошкільного навчального закладу розвиваються пізнавальні процеси та екологічна культура дошкільників.

Територія ДНЗ може похвалитися рідкісними деревами, які занесені в Червону книгу, кущами, квітами.

Цільові прогулянки, які проводяться на території ДНЗ не тільки з пізнавальною, а й з пізнавально-практичною метою - збирання ягід, для підгодовування птахів узимку, збирання плодів, листя дерев та кущів для організації ручної праці, самостійної художньої діяльності, реалізації проектної діяльності – гербарії, поробки з природничого матеріалу тощо.

Велика та добре озеленена територія дитячого садка, яка налічує більше 70 різноманітних дерев та кущів, велика кількість пригрупових та загальносадових квітників, куточок лісу, городні ділянки для кожної вікової групи забезпечують оптимальні умови для проведення спостережень, дослідницької роботи, цільових прогулянок та організації трудової діяльності з дітьми. Вихователем Соловйовою Д.М. розроблена «Екологічна стежина» по території дитячого закладу. Матеріали роботи вихователя систематизовано і вивчаються як передовий досвід роботи. Соловйова Д.М. розкриває особливості роботи з дітьми на екологічній стежині, вплив природного оточення на виховання екологічної культури дитини. Нею запропонована програма та перспективний план роботи для дітей старшого дошкільного віку, шляхи формування нестандартного мислення та розвитку психічних процесів через використання різних методів та прийомів роботи з дітьми.

Вивченню та збагаченню знань дітей про лікарські властивості рослин, їх вирощування, догляду за ними сприяє створена на території дитячого садка валеологічна стежина, де діти мають можливість не тільки спостерігати за ростом лікарських рослин, вдихати їх цілющі пахощі, але й доглядати за ними, висаджувати, розсаджувати, поливати тощо.

Орієнтуватися у тому, що Всесвіт ― це безліч зірок, планет та різних космічних тіл, оволодівати елементарною інформацією про Сонячну систему, в центрі якої знаходиться Сонце ― джерело світла і тепла, вихованці нашого дитячого садка можуть розглядаючи макет Сонячної системи.

Зважаючи на те, що провідною діяльністю в дошкільному віці є гра, педагоги закладу подбали про забезпечення навчально-виховного процесу різними видами ігор, в яких малюки збагачують та закріплюють уявлення про взаємозв’язки і взаємозалежності у природі, практичні навички дбайливого ставлення до тварин і рослин. Придбані та виготовлені власноруч вихователями дидактичні та настільно-друковані ігри природничо-екологічного спрямування відповідають індивідуальним і віковим особливостям дітей, естетичні та зручні у використанні.

На заняттях та у повсякденному житті вихователі ознайомлюють та вивчають з дітьми художнє слово, народні прикмети, що збагачує їх досвід, сприяє всебічному розвитку. Відтворенню та усвідомленню знань про природу сприяють різноманітні інтелектуальні, рухливі ігри, екологічні завдання, проблемні ситуації, кросворди, екологічні акції тощо.

Кожного року, зимою вихованці на своїх площадках розвішують годівнички, що сприяє не тільки пізнавальній активності вихованців ДНЗ, але й виявленню в них турботи, бажання допомогти птахам.

Кiлькiсть переглядiв: 4824

Коментарi

  • gelenldiows

    2018-04-01 05:25:26

    Дорогие друзья скоро осталось до престоящего курортного сезона в связи с этим вопрос кто куда хочет поехать отдыхать? Подумываем с друзьями поехать провести отпуск, кто где ищет [url=https://vk.com/otdyh_i_zhile_gelendzhik]жилье в геленджике[/url]? Боюсь что обманут сейчас столько воров страшно бронировать....

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Травень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031