• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Освітня лінія "Гра дитини"
Освітня лінія «Гра дитини» має на меті розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому.

Зважаючи та те, що основною метою особистісно орієнтованих освітніх технологій є становлення творчої, цілеспрямованої особистості, здатної до саморегуляції, конструювання власної життєвої стратегії, педагогічний колектив закладу приділяє особливу увагу організації ігрової діяльності дошкільників, грі як провідної діяльності дошкільників та вивченню розвивального її впливу на всебічний розвиток вихованців ДНЗ.

Для того, щоб ігрова діяльність дошкільників розвивалася успішно, педагоги турбуються про її оснащення. Усі види іграшок в групах відповідають віку, інтересам дітей та завданням їх розвитку, виховання і навчання. Облаштування ігрових осередків здійснюється у відповідності до Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок дошкільного навчального закладу, затвердженого наказом МОН України від 11. 09. 2002 р. № 509, Методичних рекомендацій від 17. 03. 2006 р. № 1/9 – 153 «Підбір і використання іграшок для дітей раннього віку у дошкільних навчальних закладах» та додатка до листа МОН України від 18.07. 2008 р. № 1/9 – 470 «Підбір і використання іграшок для дітей дошкільного віку у дошкільному навчальному закладі». Щорічний огляд ігрового обладнання проводиться адміністрацією закладу. Усе ігрове обладнання придатне для використання та відповідає вимогам безпеки життєдіяльності дошкільників.

Поступове оновлення та осучаснення ігрового середовища, придбання ігрової мобільної дитячої меблі дозволяє вихователям закладу створити оптимальні умови для реалізації завдань освітньої лінії «Гра дитини». Всі групи ДНЗ забезпечені осередками сюжетно-рольової гри, пізнавальними осередками, осередками настільно-друкованих ігор, ігор з піском та водою, конструктивно-будівельних, рухливих та театралізованих ігор. Тематика та наповнюваність осередків відповідає віку, інтересам дітей та рівню їх обізнаності.

Аналіз календарного планування навчально-виховного процесу в групах вказує на особливе ставлення педагогів до організації та проведення сюжетно-рольових ігор, їх розвитку та керівництва: в планах простежуються етапи підготовчої роботи щодо розвитку гри (читання художніх творів, спостереження, бесіди, екскурсії, дидактичні ігри), фіксуються методи та прийоми керівництва грою, вказується етап гри, послідовність розвитку ігрових дій та можливі сюжетні лінії ігор. Педагогами систематизовані сюжетно-рольові ігри для кожного віку вихованців ДНЗ.

Для організації конструктивно-будівельних ігор всі групи дитячого закладу забезпечені різноманітним матеріалом: великий будівельний, настільний дерев’яний матеріал та конструктор. Користуючись програмою розвитку конструктивних здібностей для розвитку конструктивних здібностей у дітей віком від 3 до 6 років, педагоги забезпечують інтелектуальний, фізичний, емоційно-ціннісний та креативний розвиток дошкільників.

У розвитку, навчанні та вихованні дітей особливе значення педагоги дошкільного закладу приділяють іграм з правилами: дидактичним, настільно-друкованим та рухливим. Дидактичні ігри використовуються педагогами під час спеціально організованої діяльності, для засвоєння програмових завдань як елемент заняття, прогулянок, індивідуальної роботи з дітьми, а також як самостійний вид діяльності дітей. В рухливих іграх педагоги удосконалюють основні рухові навички у дітей, розвивають сміливість, спритність, виховують морально-вольові якості.

Настільно-друковані ігри педагоги підбирають, враховуючи особливості рівнів розвитку психічних процесів дітей, доступність для певної вікової категорії, ігрові принципи та правила. Крім готових настільно-друкованих ігор, педагогами постійно виготовляються нові авторські дидактичні ігри, які пов’язани з тематичними циклами навчально-виховного процесу. Вихователі старшої групи не залишають поза увагою використання в роботі з дітьми інтелектуальних ігор: вікторин, кросвордів, головоломок, загадок, ребусів.

У практиці дошкільного закладу ігрова діяльність інтегрується з іншими видами діяльності, реалізуючи завдання всіх освітніх ліній. Так, гра здійснює вплив на пізнавальний розвиток дітей, викликає необхідність розширення знань. Через гру педагоги навчають дітей цілеспрямовано і послідовно відтворювати знання, реалізовувати їх в ігрових діях, правилах. Взаємозв’язок між грою і навчанням змінюється відповідно віку дітей. В молодших групах гра є основною формою навчання, а в старших – дітей цікавлять більш складні ігри, які потребують інтелектуальної активності, та з елементами змагань.

Вдумливо педагоги підходять до місця гри протягом дня. У ранковий час створюються умови для розгортання дітьми самостійних сюжетів сюжетно-рольових і рухливих ігор, деяких дидактичних, нескладних за правилами та добре знайомих. Під час занять при реалізації завдань пізнавального або мовленнєвого розвитку проводяться дидактичні ігри на розвиток уваги, уяви, пам’яті, мислення. Більша кількість рухливих ігор організовуються під час прогулянок. Друга половина дня використовується для організації та розгортання сюжетно-рольових та режисерських ігор, проведення дидактичних, конструктивно-будівельних ігор тощо.

Слід визначити, що проблемним залишається не системний підхід до організації та проведення театралізованих та ігор-драматизацій, до розвитку ігрової діяльності дітей раннього та молодшого дошкільного віку. Саме на вдосконалення цієї роботи в найближчий час буде скоординована робота методичної ради та адміністрації ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 3581

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Травень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031