Реалізація зазначених завдань здійснюється в різних видах діяльності.
Під час фізкультурно-оздоровчої роботи вирішуються проблеми:
В дошкільному закладі створена дієва, адаптована до потреб та умов роботи система, спрямована на збереження здоров’я та фізичний розвиток дітей, яка передбачає різнопланову діяльність дітей протягом дня з урахуванням їх потреб та вподобань, відповідно до пори року, віку дітей та стану їх здоров'я.
Насиченість дня дошкільника простежується у валеологічній моделі дня.
Протягом тижня заняття проводяться в фізкультурно-оздоровчій залі, а коли дозволяють погодні умови - на свіжому повітрі (традиційні або нетрадиційні). Структура занять, дозування рухів і вправ відповідають вікові дітей.
Інструктором фізичного виховання Сеник О.А. та вихователями здійснюється індивідуально-диференційований підхід, щодо фізичних навантажень за показниками фактичного стану здоров'я дитини, рівню їх фізичної підготовленості.
Використання музикотерапії у вигляді класичних та популярних музичних творів організовує дітей, сприяє емоційному піднесенню, покращує настрій. Впродовж місяця плануються два комплекси ранкової гімнастики, з обов’язковим ускладненням у вигляді зміни вихідних положень, темпу виконання, атрибутики, заміни вправ, роз'яснення виконання та показу.
Протягом трьох останніх років в дитячому садку запроваджено дитячий туризм, який є екзаменом на витривалість, взаємодопомогу, дружні стосунки. Разом з тим туризм сприяє оздоровленню дітей, вдосконаленню рухових навичок у природних умовах та запобіганню гіподинамії.
Туристично-краєзнавчий гурток «За здоров`ям з рюкзаком», керівник інструктор з фізичного виховання Сеник О.А. знайомить дошкільнят з історією Чорткова, сприяє розвитку громадянської свідомості, національного патріотизму, спонукає до ведення здорового способу життя, відволікає від негативних впливів середовища, сприяє раціональному використанню вільного часу.
Протягом трьох останніх років педагогічний колектив працює в рамках програми «Школа сприяння здоров`ю» мета якого є розробка нових підходів у фізкультурно-оздоровчій роботі з дітьми, активізація педагогічного потенціалу вихователів та батьків в питаннях оздоровлення дітей, формування в них навичок здорового способу життя. Ним визначенні основні завдання та найдоцільніші форми роботи, методи та прийоми комплексного оздоровлення дошкільників.
Для виконання даної програми інструктор фізичного виховання Сеник О.А. залучає і батьків, наприклад, розробила анкети «Чи здорова ваша дитина»:
Батьківські збори на тему: «Здоров'я наших дітей у наших руках» (Сеник О.А.) не залишили нікого байдужими. Батьки розповідали про свій досвід виховання та залучення дітей до фізкультури та спорту.
Звичайно, є і свої проблеми. Ось наприклад ряд проблемних сімей. Навіть під час гри діти цих сімей імітували і паління, і цокались уявними чарками, а потім голосно співали, і тут на допомогу прийшов психолог ДНЗ Котовська О.І. Вибираючи різні форми роботи ми враховуємо все, батьківський досвід, матеріальні статки сімей, кількість дітей у сімях, домінуюча роль батька чи матері та інше. Стосунки з батьками будуються на засадах відвертості, взаєморозуміння, гуманності. Здорова атмосфера, співдія з батьками допомагає всім нам виконувати найважливіше завдання: закладати основи здорового способу життя.
Педагогічні працівники суворо виконують Закон України "Про дошкільну освіту" в частині охорони життя і здоров'я дітей у дошкільних навчальних закладах, дотримуються вимог «Інструкції з організації охорони життя і здоров'я дітей у дошкільних навчальних закладах» № 985 від 28.10.2008р.
Відповідно до Інструкції адміністрацією ДНЗ розроблено заходи щодо запобігання травматизму на заняттях з фізичної культури та під час всього навчально-виховного процесу. Ними передбачено методична робота з педагогічними кадрами, робота з батьками та робота з дітьми, яка направлена на підвищення рівня обізнаності дошкільників з основ безпеки життєдіяльності.
Виховання здорової дитини передбачає її психічне та емоційне здоров'я, тому педагоги дошкільного закладу належну уваги приділяють створенню емоційного благополуччя, психологічного комфорту дошкільників.
Слід відмітити, що в усіх вікових групах закладу створені всі необхідні умови для забезпечення психологічного комфорту, а саме: створені вихователями середовища, дають можливість дитині вільно рухатись, обирати бажаний вид діяльності, а якщо необхідно й побути на самоті.
Спостерігаючи за відносинами між вихователями та дітьми, можна зробити висновок, що в групі налагоджений демократичний стиль спілкування довірливі взаємовідношення основні на рівноправних позиціях, які сприяють позитивному груповому мікроклімату.
Для формування позитивного самоставлення та самооцінки дітей вихователі використовують різні методи, а саме: схвалення, підбадьорювання, позитивну педагогічну оцінку, співпереживання, авансовану похвалу, створюють ситуацію успіху для кожного вихованця ДНЗ. Завдяки цьому кожний дошкільник в дошкільному закладі має можливість відчувати себе рівноправним членом колективу, який має свою позицію, з якою рахуються та підтримують.
У створенні сприятливого мікроклімату в колективі, педагоги великої переваги надають використанню психогімнастичних вправ, під час проведення яких дошкільники вчаться встановлювати емоційні контакти з однолітками, домовлятися, долати психологічні бар'єри.
На допомогу вихователям завжди приходить практичний психолог Котовська О.І. підбираючи комунікативні, інтерактивні, ритмічні, психогімнастичні ігри та вправи, які під час навчально-виховного процесу та у повсякденному житті сприяють пізнанню дітьми емоцій людини, розвитку вміння адекватно виражати власні емоції та розуміти емоції навколишніх.
![]() ![]() | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |